جمعه،31 فروردين 1403 English

مديريت آمار و فناوري اطلاعات

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • ماسكي براي كنترل روياها در خواب
      كد اطلاعيه: 184
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
      تعداد بازديد: 404

      ماسكي براي كنترل روياها در خواب

      نارنجي www.narenji.ir تا به حال در مورد خواب شفاف يا آگاهانه چيزي شنيده ايد؟ شايد هم خودتان آن را تجربه كرده باشيد. اين نوعي خواب ديدن است كه هنگام آن آگاهي داريم كه مشغول ديدن خواب هستيم. وقتي كه خوب شفاف مي بينيم، مي توانيم در روند خواب دخالت كنيم و دنياي خودمان را خلق كنيم.

      بعضي از افراد به صورت طبيعي زياد دچار خواب شفاف مي شوند و قادر هستند در خواب، روياهايشان را كنترل كنند. اما حالا يك گجت وارد بازار مي شود كه ادعا مي كند اين قابليت را در اختيار مان مي گذارد كه خواب هاي شفاف ببينيم.

      نام اش Remee است. از نظر تئوري، براي هر كسي اين امكان وجود دارد تا با تمرين و آموزش كاري كند تا بر خواب هايش تسلط داشته باشد و اين ماسك يك ابزار كمكي است كه اين فرايند را تسهيل مي كند.

      روي آن ۶ چراغ ال اي دي قابل برنامه ريزي و يك پردازشگر مركزي قرار گرفته و سازنده آن مي گويد بيش از ۱۰ سال مشغول تست و تكميل آن بوده است. اين ماسك سبُك طراحي شده و هنگام خوب روي چشم قرار مي گيرد اما با وجود سبك بودن، ابزارهاي مختلفي روي آن تعبيه شده است.

      در قسمت جلوي ماسك يك سنسور نوري قرار دارد كه به پردازشگر اجازه مي دهد دستورهاي جديد را از طريق نمايشگر مانيتور دريافت كند. براي دريافت برنامه جديد كافي است به وب سايت سازنده مراجعه كنيد و ماسك را مقابل نمايشگر قرار دهيد. از طريق دستورهاي نوري ماسك برنامه جديد را دريافت مي كند.

      در قسمت پشت ماسك هم براي هر چشم سه عدد لامپ اي اي دي تعبيه شده كه كار اصلي را انجام مي دهند. نكته در اينجا است كه در هنگام خواب ديدن متوجه شويم در حال خواب ديدن هستيم.

      خواب داراي مراحل مختلفي است كه يكي از آنها REM نام دارد. معمولا در اين مرحله خواب مي بينيم و جالب اينجا است كه در اين فاز چشم هاي ما حركت مي كنند. احتمالا متوجه حركت چشم ديگران هنگام خواب شده ايد. اين به اين معني است كه فرد در مرحله REM خواب است. كه خود اين كلمه نيز مخفف Rapid eye movement است.

      اين ماسك با تشخيص اينكه ما هم اكنون در فاز REM هستيم چراغ هاي ال اي دي را روشن مي كند. اين چراغ ها به گونه اي روشن مي شوند كه نور را از پشت پلك تا حدي به داخل چشم منتقل مي كنند. اما سبب بيدار شدن ما نمي شوند.

      جالب اينجا است كه وقتي چراغ ها روشن بشوند شما در خواب ديدن تان تغييرات نوري را ملاحظه مي كنيد. مثلا در خواب تان ناگهان نورهايي مي بينيد يا روند رويا متفاوت مي شود. اين به عنوان علامتي است كه شما را متوجه مي كند در حال ديدن خواب هستيد. حالا از اينجا كنترل در دست شما است و مي توانيد مانند فيلم ماتريكس كنترل دنياي خودتان را به دست بگيريد.

      البته سازنده مي گويد براي موفقيت در استفاده از اين ماسك، نياز به تمرين است. اما قدرت كنترل روياها آنقدر دوست داشتني بوده كه صفحه اين پروژه در سايت كيك استارتر با استقبال بسيار زياد سرمايه گذارها مواجه شده و مي توانيد منتظر باشيد كه به زودي اين ماسك ۸۰ دلاري را در بازار ببينيد.




دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543311 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.52228999137878 seconds.
memoryUsage : 6797Kb