جمعه،10 فروردين 1403 English

مديريت آمار و فناوري اطلاعات

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • V-Pole، تير برق همه كاره ونكوور
      كد اطلاعيه: 190
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
      تعداد بازديد: 585

      V-Pole، تير برق همه كاره ونكوور

       

      نارنجي (www.narenji.ir) : عكسي كه در بالا مي بينيد، در واقع طرح مفهومي V‪-‬Pole است كه توسط نويسنده كانادايي Douglas Coupland عرضه شده و ايده اصلي آن ارائه خدمات و امكانات ويژه به همراه زيبا سازي محيط است. يك تير چراغ برق كه ارتباطات، روشنايي و الكتريسيته را يك جا در اختيار عابران مي گذارد.

      اين نويسنده در ماه جاري به همراه شهردار ونكوور مدل اوليه اين چراق برق را به نمايش گذارد كه داراي واحدهاي رنگي ويژه نصب آنتن هاي واي فاي و دكل اپراتورهاي موبايل، چراغ LED ويژه اي براي روشن كردن خيابان و پريزهاي مخصوصي براي شارژ اتومبيل هاي برقي است. در طرح V‪-‬Pole (حرف V از نام ونكوور) حتي بخش ويژه اي براي شارژ بيسيم ماشين هاي برقي هم پيش بيني شده است.

      Coupland كه به دليل نوشته هايش درباره تلاقي فرهنگ و تكنولوژي شهرت پيدا كرده، مي گويد‫:‬ «آنتن هاي مخابراتي ديگر وسايل ترسناك و زمختي نخواهند بود كه از حضورشان در حياط مجتمع يا خانه تان بترسيد‫ و خوشتان نيايد. با اين محصول همه مشتاق خواهند بود كه يكي از آنها را در جلوي خانه شان داشته باشند‬»‫.‬

      البته اين تير چراغ برق هنوز در حد يك ايده و طرح اوليه است و به نظر مي رسد كه Coupland در خصوص تجاري سازي آن تصميمي نگرفته است. اما از هم اكنون بخشي از تكنولوژي مورد نظر آقاي نويسنده به واقعيت نزديك شده است. تكنولوژي و دانش پيشرفته اي كه در اختيار آزمايشگاه هاي Bell قرار دارد، منجر به توليد محصولي با نام lightRadio شده است. مكعب هاي جمع و جور و زيبايي با مصرف انرژي پايين كه فرستنده راديويي و تقويت كننده هاي لازم را در فضاي بسيار كمي فشرده كرده اند.

      شهردار ونكوور هم مي گويد كه با رونمايي از طرح Coupland قصد داريم ونكوور را به عنوان يك شهر پيشرو و پيشرفته كه دوستدار تكنولوژي است، معرفي كنيم. صرفه نظر از تمام موانع جدي كه در راه تبديل اين ايده به واقعيت قرار دارند (مانند هزينه توليد يا شيوه تامين ارتباط لازم براي بخش وايرلس و موبايل آن) V‪-‬Pole محصولي است كه علاوه بر ارتباطات ناپيدا، محيطي زيبا و شاد را با رنگ هاي زنده اش فراهم خواهد آورد.




دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543263 آخرین به روزرسانی: 08 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 3.4868891239166 seconds.
memoryUsage : 5899Kb