پنج شنبه،30 فروردين 1403 English

مديريت آمار و فناوري اطلاعات

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • به سوي گوشي‌هاي موبايل حسگر : تحول بزرگ در صنعت بهداشت و درمان
      كد اطلاعيه: 191
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
      تعداد بازديد: 541

      به سوي گوشي‌هاي موبايل حسگر : تحول بزرگ در صنعت بهداشت و درمان

      ايتنا : نوكيا و X PRIZE Foundation رقابت ترغيب‌كننده جهاني و جديدي را معرفي كردند كه روش‌هاي كاملا جديدي براي نظارت، دسترسي و بهبود سلامت مشتري به ارمغان مي‌آورد.

      به گزارش ايتنا نوكيا و X PRIZE Foundation امروز شروع رقابت Nokia Sensing X CHALLENGE را اعلام كردند.
      اين رقابت جهاني ۲.۲۵ ميليون دلاري براي ايجاد انگيزه در توسعه نسل جديد فناوري‌هاي حسي و حسگرهاي تشخيص سلامت است كه مي‌تواند كيفيت، دقت و سهولت در نظارت بر سلامت افراد را به ميزان زيادي ارتقاء دهد.

      پيشرفت‌ها در اين فناوري‌ها به اشخاص قدرت مي‌دهد تا بدون زحمت بر اطلاعات سلامت خود در لحظه نظارت داشته و آنها را جمع‌آوري كنند.
      در نتيجه دسترسي راحت به اطلاعات حياتي در هر زمان و مكاني كه به آنها نياز دارند براي مشتري و تأمين‌كنندگان بهداشت و درمان ميسر مي‌شود.

      اين معرفي توسط پيتر اچ.ديامنديس، رييس و مدير ارشد اجرايي X PRIZE Foundation و دكتر هانري تيري، مدير و معاون اجرايي و مأمور ارشد فناوري نوكيا، در طي سخنراني‌هاي آنها در اجلاس همگرايي WLSA در سانديگو كاليفرنيا صورت گرفت.

      دكتر ديامنديس گفت: «مشاركت با نوكيا يك اقتضاي بديهي براي اين رقابت است. فناوري‌هاي حسي تشخيص سلامت كه به هوش مصنوعي، آزمايشگاه روي يك تراشه، تصويربرداري ديجيتال تجهيز شده‌اند، به صورت تصاعدي در حال پيشرفت هستند و در نهايت با تلفن همراه شما يكپارچه مي‌شوند. ما به توسعه حسگرها و فناوري تشخيص حسي بيش از مديريت بيماري‌ها و در حوزه‌هايي مانند سلامت عمومي و تناسب اندام نياز داريم.»

      وي افزود: « Nokia Sensing X CHALLENGE نوآوري‌هاي بنياديني در فناوري‌هاي تشخيص حسي و حسگرهاي سلامت به ارمغان خواهد آورد و زمينه را براي انتخاب بهتر در زمان، مكان و شيوه‌ دريافت مراقبت‌هاي سلامتِ اشخاص آماده مي‌كند. در نهايت، بهداشت و درمان راحت‌تر، ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر براي مشتريان سراسر جهان از طريق اين راهكارهاي يكپارچه سلامت ديجيتال خواهد بود.»

      عدم بهره‌وري و هزينه نهايي نظام بهداشت و درمان آمريكا (و نظام‌هاي بهداشت و درمان در سراسر جهان) طي سال‌هاي زيادي معضل بزرگ سياسي و اجتماعي بوده است. در امريكا سالانه بيش از ۲ هزارميليارد دلار صرف بهداشت و درمان مي‌شود كه به اندازه ۱۵ درصد از ارزش كل توليدات داخلي كشور است.
      حسگرهاي تشخيص سلامت ظرفيت توسعه اين گرايش را دارند.
      استفاده مشتريان از راهكارهاي تشخيص حسي و حسگرها اين پتانسيل را دارد كه دريافت خدمات بهداشت و درمان و هم چنين كاهش هزينه‌ها به سود سلامت بيماران و تأمين‌كنندگان را بهبود، توسعه و سهولت ببخشد.

      دكتر تيري در اين مورد گفت: «نوكيا در سطوح بسيار متفاوتي در ابتكارات آزاد فعاليت دارد. اين نوع "چالش بزرگ" نه تنها يك روش متفاوت از ايجاد پيشرفتِ قابل توجه در دوره‌اي كوتاه مدت است، بلكه روشي است كه مي‌تواند در ايجاد اكوسيستم كلي نيز سودمند باشد. اين رقابت به ما امكان مي‌دهد تا پتانسيل كامل موبايل‌هاي حسي را شناسايي كرده و پيشرفت‌هايي در فناوري‌هاي مبتني بر حس ايجاد كنيم كه نقش اصلي در تحول زندگي ميلياردها نفر از مردم سراسر دنيا بازي مي‌كنند.»

      رقابت Nokia Sensing X CHALLENGE سه سري رقابت خواهد بود كه در سه سال آينده ادامه خواهد داشت.
      هر رقابت سه مرحله دارد: ثبت نام، داوري ابتدايي و داوري نهايي. برندگان هر رقابت تيم‌هايي خواهند بود كه بهترين درجه از فناوري را ارائه دهند كه توسط هيئت داوراني بي‌طرف و متشكل از كارشناسان صنايع مختلف تشخيص داده مي‌شود.

      اين طور پيش‌بيني مي‌شود كه راهكارهاي ايجاد شده به عنوان بخشي از Nokia Sensing X CHALLENGE ممكن است به عنوان قسمتي از تلاش گروهي جايزه ۱۰ ميليون دلاري Qualcomm Tricorder X PRIZE را نيز از آن خود كند.
      اين رقابت در نمايشگاه CES ۲۰۱۲ طي سخنراني دكتر پاول جاكوبز، رييس و مدير ارشد اجرايي مشترك Qualcomm Incorporated وQualcomm Foundation Chair اعلام شد.

      هدف از رقابت جهاني Qualcomm Tricorder X PRIZE توليد گوشي‌هاي موبايلي است كه به مشتريان امكان ‌دهد تا دسترسي به بهداشت و درمان از طريق موبايل‌هايشان امكان‌پذير شود. Nokia Sensing X CHALLENGE و Qualcomm Tricorder X PRIZE به ايجاد اكوسيستمي از مبتكران و فناوري‌هاي ابتكاري كمك خواهد كرد كه صنعت بهداشت و درمان را دوباره خلق مي‌كند و هزينه مشتريان به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا كند.

      براي اطلاعات بيشتر در مورد Nokia Sensing X CHALLENGE به وب‌سايت nokiasensingxchallenge.org مراجعه كنيد.




دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543308 آخرین به روزرسانی: 29 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.55488181114197 seconds.
memoryUsage : 6958Kb