شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

مديريت آمار و فناوري اطلاعات

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • كروم‌بوك و كروم‌باكس سامسونگ: گام مهمي در پيشبرد پروژه سيستم عامل كروم گوگل
      كد اطلاعيه: 200
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
      تعداد بازديد: 707

      كروم‌بوك و كروم‌باكس سامسونگ: گام مهمي در پيشبرد پروژه سيستم عامل كروم گوگل

      يك پزشك (www.1pezeshk.com) : گوگل ديروز در پستي كه در وبلاگ رسمي خود منتشر كرد، خبر از توليد كروم‌بوك و كروم‌باكس جديد، دو سخت‌افزار تازه مبتني بر سيستم‌عامل كروم داد كه اين بار توسط شركت سامسونگ توليد شده‌اند. كاركنان گوگل در اين پست به وضوح نتوانسته‌اند، شادي و هيجان‌زدگي خود را پنهان كنند. علاوه بر اين، خود سيستم عامل كروم هم به‌روزرساني شده است و تعدادي اپليكيشن جديد هم معرفي شده‌اند.

      كروم‌بوك، يك لپ‌تاپ مبتني بر سيستم عامل كروم است كه سريع و پرتابل است و به درد كارهاي روزمره مي‌خورد. كروم‌باكس، يك كامپيوتر دسكتاپ متني بر اين سيستم كه توانمندتر است و از آن مي‌توان در اداره يا منزل استفاده كرد.

      سيستم‌عامل كروم به اندازه كافي سريع است، اما به ياري سخت‌افزارهاي جديد سريع‌تر هم مي‌شود، كروم‌بوك و كروم‌باكس جديد از پردازنده‌هاي اينتل استفاده مي‌كنند و سه بار سريع‌تر از نسل اول هستند. آنها از لحاظ گرافيكي هم ارتقا يافته‌اند و ترك‌پدهايي با طراحي تازه دارند. كروم‌بوك مي‌تواند در ۷ ثانيه بوت شود.

      رابط كاربري در نسخه تازه سيستم عامل كروم بهتر شده است، طوري كه مي‌توان به آساني اپليكيشن را پيدا و اجرا كرد، هر اپليكيشن را مي‌توان به موازات استفاده از مرورگر يا اپليكيشن‌هاي ديگر بهره برد. در اين نسخه تازه، مي‌توان چند پنجره باز كرد و اپ‌هاي دلخواه را در كنار هم به صورت تمام‌صفحه بدون اشكال خاصي اجرا كرد.

      كروم به صورت پيش‌فرض، توانايي بار كردن فايل‌هاي آفيس مايكروسافت و فرمت‌هاي معمول ديگر را دارد و به اين ترتيب، نيازي به نصب اپليكيشني براي اين كار نخواهيد داشت.

      گوگل درايو هم كار ايجاد، ذخيره و اشتراك فايل‌ها را بسيار آسان كرده است.

      سيستم عامل كروم حدودا شش هفته بعد به‌روز خواهد شد، با اين به‌روزرساني مي توان به صورت آفلاين با گوگل Docs فايلي را ويرايش كرد و هر زمان كه آنلاين شد، فايل را همسان يا سينك كرد. در حقيقت ويژگي كار آفلاين با صدها اپليكيشن موجود در فروشگاه كروم، يكي از شاخص‌هاي سيستم عامل كروم است.

      يك پخش‌كننده رسانه‌اي و يك ويراشگر و آپلودكننده توكار در كروم، كار نمايش و مديريت فايل‌هاي چندرسانه‌اي را بسيار آسان مي‌كنند.

      با نرم‌افزار كروم ريموت دسكتاپ بتا، مي‌توان به صورت امن از راه دور به پي‌سي يا مك خودتان متصل شويد، با فناوري نويني كه اين نر‌م‌افزار دارد، ريموت شدن چيزي شبيه داشتن يك كامپيوتر ديگر در دل كروم‌بوك يا كروم‌باكس است.

      كروم، سال پيش ۸ به‌روزرساني عمده داشت، با اين به‌روزرساني‌هاي خودكار، ويژگي‌هاي جديدي در اختيار كاربران قرار گرفت.

      در آمريكا از طريق فروشگاه‌هاي Best Buy از چند هفته بعد مي‌شود كروم‌بوك و كروم‌باكس را تهيه كرد، در بريتانيا هم اين وسايل از همين حالا در فروشگاه‌هاي PC World و Currys قابل تهيه هستند. علاوه بر اين مي‌توان به صورت آنلاين در اين دو كشور از طريق فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي كروم‌باكس و كروم‌بوك جديد را تهيه كرد.

      كروم‌باكس همان طور كه گفته‌شد، پردازنده اينتل دارد، ۴ گيگ رم دارد و شش پورت USB 2.0 دارد. خروجي‌هاي ويدئويي مختلف از جمله خروجي HDMI براي كروم باكس پيشبيني شده است. قيمت كروم‌باكس از ۳۲۹ دلار شروع مي‌شود.

      كروم بوك جديد مدل سامسونگ سري پنج ۵۵۰، نمايشگري با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ به اندازه ۱۲٫۱ اينچ دارد، وزن آن بيشتر از ۱٫۴۸ كيلوگرم نيست، شارژ آن شش ساعت دوام دارد، ۴ گيگ رم دارد، قيمت آن از ۴۴۹ دلار شروع مي‌شود.

       كروم‌بوك ديگر مدل سامسونگ سري پنج است كه اين يكي هم ۱۲٫۱ اينچي است، پردازنده اينتل اتم دو هسته‌اي و دو گيگ رم دارد. اين مدل در رنگ‌هاي مشكلي و سفيد عرضه مي‌شود. قيمت اين مدل از ۳۴۹ دلار شروع مي‌شود و بسته به امكانات جانبي و خصوصيات افزايش مي‌يابد.




دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.61071300506592 seconds.
memoryUsage : 6958Kb