جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

مديريت آمار و فناوري اطلاعات

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • كامپيوتر نو با بدافزار نصب شده، حاضر و آماده!
      كد خبر: 5136
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      تعداد بازديد: 524

      كامپيوتر نو با بدافزار نصب شده، حاضر و آماده!

      شركت مايكروسافت اعلام كرد با يك سايت چيني كه دامنه و دامنه هاي زير مجموعه آن سايت بيش از ۵۰۰ نوع بدافزار و از جمله بدافزار Nitol را ميزباني مي كرد، به توافق رسيده تا در جمع آوري اين بدافزارها همكاري كند.

      مدتي قبل شركت مايكروسافت شكايتي را بر عليه سايت ۳۳۲۲ (با پسوند org) در دادگاه طرح نمود و مدعي شد كه اين سايت بدافزاري به نام Nitol را ميزباني مي كند كه با ترفندهايي خاص، اين بدافزار بر روي كامپيوترهاي نو و تازه توليد شده، نصب و فعال مي شود.

      شركت مايكروسافت با راه اندازي مركز كنترل و فرماندهي مشابه آنچه كه مورد استفاده بدافزار Nitol قرار مي گيرد، در كمتر از ۱۶ روز توانست ۶۰۹ ميليون درخواست از سوي اين بدافزار را دريافت و مسدود سازد. اين تعداد درخواست از بيش از ۵/۷ ميليون نشاني IP جداگانه ارسال شده بودند.

      اكنون صاحب سايت ۳۳۲۲ موافقت كرده تا با شركت مايكروسافت و مقامات دولت چين همكاري كند و ضمن مسدود ساختن ارتباط بدافزار Nitol با اين سايت، در شناسايي صاحبان كامپيوترهاي آلوده به اين بدافزار نيز كمك نمايد. در مقابل شركت مايكروسافت نيز شكايت خود را پس خواهد گرفت.

      در عملياتي كه چند ماه قبل تحت نام Operation b70 در كشور چين به اجرا در آمد، مشخص گرديد كه پس از توليد كامپيوترها نو و خروج آنها از كارخانه و قبل از رسيدن به دست مصرف كننده، بدافزار Nitol بر روي اين كامپيوترها نصب و فعال مي شده است. برخي فروشندگان و توزيع كنندگان خلافكار شناسايي شده اند كه با گروه هاي تبهكار همكاري داشته و همزمان با نصب سيستم عامل و ديگر نرم افزارهاي مورد درخواست خريدار، بدافزار Nitol را هم بر روي كامپيوتر قرباني، نصب و فعال مي كردند.

      كامپيوترهاي آلوده به بدافزار Nitol تحت كنترل و سوء استفاده شبكه مخربي (Botnet) به همين نام قرار مي گرفتند.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.93679308891296 seconds.
memoryUsage : 6944Kb