جمعه،07 ارديبهشت 1403 English

مديريت آمار و فناوري اطلاعات

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • ساخت پردازنده ۱۱۰ هسته‌اي مخصوص سرور‌ها و سيستم‌هاي سازماني
      كد خبر: 5290
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      تعداد بازديد: 677

      ساخت پردازنده ۱۱۰ هسته‌اي مخصوص سرور‌ها و سيستم‌هاي سازماني

      همكاران سيستم- محققان «موسسه فناوري ماساچوست» (MIT) به منظور ارايه روش‌هاي جديد در كاهش مصرف انرژي و افزايش قابليت‌ها و كارآمدي دستگاه‌هاي موبايلي، رايانه‌هاي شخصي و سرور‌ها موفق شدند تراشه‌اي با ۱۱۰ هسته پردازشگر توليد كنند.
       به گزارش وب سايت news.techworld، «ميزكو ليس» (Mieszko Lis) از دانشجويان فوق دكتري در دانشگاه MIT در كنفرانس Hot Chips كه در كاليفرنيا برگزار شده بود در اين خصوص توضيح داد، اين پردازنده كه با نام Execution Migraine Machine شناخته مي‌شود، با هدف كاهش ترافيك اطلاعاتي روي تراشه‌ها ساخته شده است و امكان پردازش اطلاعات با سرعت بالا‌تر و مصرف انرژي كمتر را فراهم مي‌كند.
      اين تراشه در اصل يك پردازنده جامع محسوب مي‌شود و مانند پردازنده‌هاي گرافيكي به عنوان يك مكمل مورد استفاده قرار نمي‌گيرد. ليس همچنين اظهار داشت كه اين محصول هم‌اكنون به عنوان يك تراشه آزمايشي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
      او در اين خصوص گفت: «اين تراشه از جمله محصولات الكترونيكي نيست كه شما در تعطيلات كريسمس بتوانيد آن را براي خود خريداري كنيد».
      بديهي است كه بين حافظه كَش (Cache) و هسته‌هاي پردازشگر، اطلاعات فراواني به‌طور مداوم رد و بدل مي‌شود و در اين ميان پردازنده ۱۱۰ هسته‌اي به‌جاي حافظه كَش از فضاي حافظه‌اي به‌اشتراك گذاشته شده استفاده كرده است كه اين اتفاق كانال‌هاي نقل و انتقال اطلاعات را كاهش مي‌دهد. اين تراشه همچنين قادر است فرآيندهاي حركت اطلاعات را پيش‌بيني كند كه با اين روش تعداد چرخه‌هاي مورد نياز براي نقل و انتقال و پردازش اطلاعات كاهش مي‌يابد.
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543328 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.55780100822449 seconds.
memoryUsage : 6814Kb