شنبه،08 ارديبهشت 1403 English

مديريت آمار و فناوري اطلاعات

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • هشدار مايكروسافت به كاربران ويندوز XP
      كد خبر: 5437
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
      تعداد بازديد: 754

      هشدار مايكروسافت به كاربران ويندوز XP

      تابناك - اگر هنوز هم از سيستم عامل ۱۲ ساله مايكروسافت يعني ويندوز XP استفاده مي كنيد براساس هشدار جديد اين شركت بايد سيستم عامل خود را تا فروردين ۹۳ ( آوريل ۲۰۱۴) تغيير دهيد چرا كه ميزان آلوده شدن اين سيستم عامل با بدافزارها پس از اين تاريخ افزايش مي يابد.

      به گزارش مهر، در تاريخ ۸ آوريل سال ۲۰۱۴ (۱۹ فروردين ۱۳۹۳) پشتيباني مايكروسافت از ويندوز XP رسما خاتمه مي يابد و پس از اين تاريخ اين سيستم عامل قديمي ديگر آپديتهاي امنيتي، هاتفيكسهاي غير امنيتي، پشتيباني رايگان/غير رايگان و آپديتهاي تكنيكي محتوايي دريافت نمي كند.

      اين امر الزاما به اين معنا است كه حفره هاي جديد روي اين سيستم عامل، تأثيرگذار خواهند بود و مايكروسافت براي رفع آن كاري از پيش نمي برد. در دومين سه شنبه هرماه ميلادي مايكروسافت بسته هاي امنيتي جديد منتشر مي كند كه نوعا به صورت اتوماتيك توسط رايانه هاي ويندوزي دانلود و نصب مي شود.

      هكرها در روزهاي پس از آن يعني روزهاي چهارشنبه دستگاه هايي كه اين بسته ها را دريافت نكرده اند را هدف مي گيرند، چرا كه آنها پيش از آن آپديتهاي مايكروسافت را به دقت بررسي كرده و تلاش مي كنند حفره هايي كه مايكروسافت در اين بسته ها سعي در اصلاح آن دارد را شناسايي كنند.

      پس از آوريل ۲۰۱۴ اين پشتيباني مايكروسافت از ويندوز XP خاتمه مي يابد و اگر مشكل جدي براي كاربران آن ايجاد شود مايكروسافت از آنها پشتيباني نخواهد كرد. از سوي ديگر مجرمان سايبر از حفره امنيتي مطلع شده و ويندوز XP براي رفع آن به روز نمي شود.

      درحال حاضر نرخ آلوده شدن سيستم عامل XP نسبت به ساير ويندوزها بيشتر از ساير سيستم هاي عامل است كه اين ميزان در مقايسه با ويندوز ۸ به شش برابر مي رسد.

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543336 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 4.2824511528015 seconds.
memoryUsage : 6814Kb