سه شنبه،29 اسفند 1402 English

مديريت آمار و فناوري اطلاعات

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • تاييد بعد از 3 سال : حساب 500 ميليون كاربر ياهو هك شد
      كد اطلاعيه: 3389
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      تعداد بازديد: 707

      تاييد بعد از 3 سال : حساب 500 ميليون كاربر ياهو هك شد

      شركت ياهو تاييد كرد كه هكرها در سال 2012 ميلادي به سرويس‌هاي اين شركت نفوذ كرده و اطلاعات شخصي شامل گذرواژه‌هاي رمزگذاري نشده حدود 500 ميليون كاربر اين شركت را سرقت كرده‌اند.
       
      منابع آگاه در گفتگو با وب‌سايت Recode افشاي اين اطلاعات را تاييد كرده‌اند. ياهو در تابستاني كه گذشت تاييد كرده بود كه در حال بررسي گزارشي مشكوك در خصوص نفوذ به اطلاعات سرويس‌هايش است. در ماه آگوست، هكري به نام Peace دست به فروش اطلاعات حدود 200 ميليون كاربري زده بود كه به گفته او در سال 2012 هك شده بودند. او قيمت اين اطلاعات را 1800 دلار اعلام كرده بود. ياهو گفته بود از اين ماجرا آگاه است اما بيانيه‌اي در خصوص صحت و سقم اين اخبار اعلام نكرده بود. اطلاعات افشا شده ظاهرا شامل نام كاربري، گذرواژه‌هاي رمزگذاري نشده، تاريخ تولد و ايميل آدرس‌هاي سرويس‌هاي ديگراين كاربران بوده است.
       
      منابع يادشده جزئياتي در خصوص حمله نفوذگران منتشر نكرده‌اند و به ذكر اين نكته كه حملات نفوذگران گسترده و چندمرحله‌اي بوده‌ بسنده كرده‌اند. با اين تفاسير، به‌نظرمي‌رسد تحقيقات دولتي و اقدامات قانوني هم در اين خصوص در راه خواهد بود. حتي اين احتمال وجود دارد كه قرارداد 4.8 ميليارد دلاري ورايزون هم به‌ خطر بيافتد. بنابر گزارش وب‌سايت Recode، ورايزون و ياهو تمام تلاش خود را به‌كارگرفته‌اند تا قرارداد بين دو شركت با خوبي و خوشي به مراحل نهايي برسد. با وجود اين، مشخص نيست ورايزون چه مسئوليتي در برابر درز اين اطلاعات برعهده خواهد گرفت. ياهو در ماه آگوست برنامه‌اي براي بازنشاني گذرواژه‌ها اجرا نكرد اما اين احتمال وجود دارد كه بالاخره مجبور به انجام اين كار شود. با اين اوصاف، بدنيست شما هم براي پيشگيري از بروز مشكلات بعدي، گذرواژه حساب كاربري خود را تغيير دهيد. در صورتي كه از تركيب نام كاربري و گذرواژه حساب ياهوي خود براي سرويس‌هاي ديگري هم استفاده مي‌كنيد تغيير آن مشخصات را هم فراموش نكنيد. اين اتفاق يكي از گسترده‌ترين موارد افشاي اطلاعات كاربران در چند سال اخير است



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543248 آخرین به روزرسانی: 29 اسفند 1402

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 1.2371561527252 seconds.
memoryUsage : 5882Kb