يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

مديريت آمار و فناوري اطلاعات

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • شايعه خريد نوكيا توسط مايكروسافت دوباره بر سر زبان‌ها افتاد
      كد اطلاعيه: 221
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
      تعداد بازديد: 754

      شايعه خريد نوكيا توسط مايكروسافت دوباره بر سر زبان‌ها افتاد

      همكاران سيستم- شايعه خريد شركت نوكيا توسط مايكروسافت دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. اواخر سال گذشته ميلادي نيز اخباري از اين دست منتشر شده بود اما پس از مدتي فروكش كرد. اما حالا كاهش ارزش سهام نوكيا گماني زني‌ها درباره احتمال خريد نوكيا توسط مايكروسافت را قوت بخشيده است.
      وب سايت digitaltrends به نقل از The Register گزارش داده است كه در اواخر سال گذشته مايكروسافت حتي تا بررسي اسناد مالي شركت نوكيا پيش رفته بود تا بتواند درك دقيق تري از وضعيت مالي اين شركت داشته باشد. بر اساس اين گزارش مايكروسافت در آن زمان قصد داشت بخش‌هايي از شركت نوكيا را كه ارزش خريد داشت، شناسايي كند. اما پس از مدتي از اين خريد منصرف شد. موضوعي كه حالا شرايط را براي مايكروسافت تغيير داده اين است كه ارزش سهام نوكيا در سه ماهه اخير حدود ۴۰ درصد كاهش يافته است. تحليل گران معتقدند كاهش ارزش سهام نوكيا كه در ۱۵ سال اخير به پايين‌ترين حد خود رسيده است، راه را براي خريد اين شركت توسط مايكروسافت هموار‌تر مي‌كند.
      چندي پيش نيز شايعاتي در مورد تصميم شركت سامسونگ براي خريد نوكيا منتشر شده بود كه به افزايش ارزش سهام نوكيا انجاميد. اما سامسونگ اين اخبار را تكذيب كرد.
      بر اساس گزارش وب سايت digitaltrends شركت نوكيا از اين جهت براي مايكروسافت مهم است كه نوكيا عليرغم اينكه جايگاه بر‌تر خود در بازار گوشي‌هاي تلفن همراه را از دست داده است، اما همچنان در كشورهاي توسعه نيافته فروش بالايي دارد. از طرف ديگر، مايكروسافت نيز نتوانسته در بازار فناوري‌هاي همراه كشورهاي پيشرفته‌تر جاي پاي محكمي را براي خود تثبيت كند. از اين جهت شركت نوكيا مي‌تواند فرصتي براي مايكروسافت باشد تا جاي پاي محكم تري را در بازار فناوري‌هاي همراه از آن خود كند.

       




دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 09 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.72343802452087 seconds.
memoryUsage : 7413Kb