يکشنبه،09 ارديبهشت 1403 English

مديريت آمار و فناوري اطلاعات

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • بازار ۲۰ ميليارد دلاري در انتظار فناوري‌هاي پردازش ابري
      كد خبر: 5288
      تاريخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      تعداد بازديد: 612

      بازار ۲۰ ميليارد دلاري در انتظار فناوري‌هاي پردازش ابري

      همكاران سيستم- يك شركت پژوهشي پيش‏‌بيني كرده است حجم بازار فناوري‏‌هاي پردازش ابري تا سال ۲۰۱۶ به ۲۰ ميليارد دلار برسد.
      به گزارش وب‏‌سايت هرالد آنلاين، شركت پژوهشي معروف به «۴۵۱ ريسرچ» (۴۵۱ Research) پيش‌‏بيني كرده است بازار فناوري‏‌هاي پردازش ابري تا سال ۲۰۱۶ با رشد سالانه ۳۶ درصد به ۲۰ ميليارد دلار خواهد رسيد. اين شركت در پژوهش خود بازار انواع راهكارهاي پردازش ابري مثل «عرضه نرم‌‏افزار در قالب خدمات» (SaaS)، «عرضه پلت‏فرم در قالب خدمات» (PaaS)، و «عرضه زيرساخت‏‌ها در قالب خدمات» (IaaS) را پيش‌‏بيني كرده است.
      بر اساس اين گزارش، راهكارهاي IaaS در سال ۲۰۱۲ بيش از نيمي از بازار راهكارهاي پردازش ابري عمومي را از آن خود كرده بود. پيش‏‌بيني مي‌‏شود بازار اين نرم‏‌افزار‌ها تا سال ۲۰۱۶ با نرخ ۳۷ درصدي به رشد خود ادامه دهد. راهكارهاي PaaS نيز در سال گذشته حدود يك چهارم از كل بازار فناوري‌‏هاي پردازش ابري را به خود اختصاص داده بود و تا سال ۲۰۱۶ با رشد شتابنده ۴۱ درصدي همچنان به شكوفايي خود ادامه خواهد داد. سهم بخش راهكارهاي SaaS نيز از درآمدهاي اين بازار در سال گذشته ۲۵ درصد بوده است و پيش‏‌بيني مي‌‏شود اين بازار با رشد ۲۹ درصدي به پيش‌روي خود ادامه دهد.
      اين شركت در گزارش خود وضعيت و جايگاه شركت‌‏هاي عرضه‌‏كننده راهكارهاي پردازش ابري را نيز بررسي كرده است. بنا بر اين گزارش، بخش زيادي از بازار فناوري‏‌هاي پردازش ابري در اختيار شركت‏‌هاي تجاري سهام عام خواهد بود. اين شركت‏‌ها ۲۳ درصد از كل فروشندگان راهكارهاي پردازش ابري را تشكيل مي‌‏دهند، اما همين ۲۳ درصد بيش از ۷۸ درصد بازار را در اختيار خود دارند. برآورد‌ها نشان مي‌‏دهد بخش زيادي از شركت‏‌هاي عرضه‏‌كننده راهكارهاي پردازش ابري درآمدي كمتر از ۵ ميليون دلار دارند و فقط ۲۵ درصد از آن‌ها درآمدي بين ۵ ميليون تا ۵۰ ميليون دلار دارند. اين شركت‏‌ها جز بخش‌‏هاي مياني بازار محسوب مي‌‏شوند. در اين ميان فقط چند شركت توانسته‏‌اند در سال ۲۰۱۲ بيش از ۷۵ ميليون دلار درآمد داشته باشند.
      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543338 آخرین به روزرسانی: 04 ارديبهشت 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 4.502641916275 seconds.
memoryUsage : 6818Kb